Már mindennapi hogy a panelházban tudunk liftezni, azt is tudjuk hogy a titkos földalatti bunkerébe már Rákosi is lifttel ment le. TV-tornyok, víztornyokban, földalatti trafóállomásoknál, de még a híres Kőröshegyi völgyhídba építve is találkozhatunk liftekkel. Nade lehet sokaknak újdonság lesz hogy a hajókon, sőt a repülőgépeken is találkozhatunk már liftekkel!
Elsőként a Boing gépeken találkozhattunk felvonóval. A Boing 747 - 300 -as típusokon is van már lift de azzal csak a repülőgép belsejében lehet közlekedni. Mert hova mennél még vele? Majd megtudod... :-)
115 V AC 400 Hz feszültséggel működik, 300 kg teherbírású, 0,4 métert tesz meg másodpercenként és 3 emeletet szolgál ki. Vagyis raktér, és a két utastér között lehet vele menni.
De gondolom sokan hallottak már a gigászi a maga nemében a legnagyobb utasszállítóról az Airbus A380-as gépről. Különlegessége még hogy az Airbus A380-ason mindkét szinten, teljes hosszban, teljes értékű utastereket alakítottak ki + ezek alatt a raktér. Tehát mindjárt megvan az összesen 900 férőhelyes 3 emelet, amelyek között ugye nagyon nem szeretünk gyalogolni, nomeg a zsúrkocsikat stewardessek sem a hátukon viszik fel az emeletre.
Tehát a gigászi gépről a hálószobán, fürdőszobán, játszótéren stb kívül miért pont a liftet hagyták volna ki?
Sőt a lift alapfelszereltség ellenben a játszótérrel. :-) D
Akkor jöjjenek a képek:
Még a régebbi Boing gépeken is volt már lift:
De az Airbus A380-on is van:
360kg teherbírású, 0,4 métert tesz meg másodpercenként, de ha a gépalá akarsz menni akkor csak 0,3 m/s sebességre lassul nehogy agyonnyomjon valakit. Ultrahangos érzékelőkkel érzékeli a talajt , fény és hangjelzéssel jelzi hogy jön a lift a kintlévőknek. 4db inverteres szinkronmotor hajtja, a motorokat elektronika hangolja össze, nem egyszerű művelet egy gépen ahol 115V és 400Hz-es az áramellátás.
A repülőgép "térképén" látható a liftakna is.
Nade az Airbus ennél is továbbment!!! A lift nemcsak a 3 szint között tud mozogni hanem a repülőgép törzsén alul ki tud menni a gépből és le tud rakni közvetlen a repülőtér betonjára. Tehát végülis 4 megállós lift.
Itt a kép hogy ez bizony tényleg a földszintre tesz:
Itt meg egy ábra hogy jobban eltudjátok képzelni hogy mit csinál a lift:
Sőt nézzétek meg a videót, ilyet úgysem láttatok, én még az SZTK-s lifttől is ámulok nemmég ettől:
a videó még a gyárban készült:
Aztán repülés közben 20km magasan meg ne nyomjátok a földszint gombot.... :-) D
Csak azt nem tudom hogy a gépalatt a kültérben lehet-e hívni? Bár lehet a pilótának van hozzá távirányítója, körbenézi a gépet aztán távirányítóval lehívja a liftet és felmegy a gépbe. :-) D
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése