
Mert az egy dolog hogy a számítógépes szimulációkon jól megy... nade a valóságban is jól működne? Sőt a kopást, anyagfáradást stb nemigazán lehet szimulálni valós tesztek nélkül.
Nade mikor építik az új felhőkarcolókat, 100+ emelet magasakat, fél kilométer magasakat akkor az ilyenekbe néha külön spéci lifteket is építenek be. Az épület jellege sokszor új liftmodellek kifejlesztését is ígéri. Mint pl a 828 méteres Kalifa-torony Dubajban sem semmi ám. Csak 160 emelete van, ott dolgozik a világ leggyorsabb és leghosszabb liftje is. 64 kilométer/órás sebességgel repíti az utasokat a torony tetejébe. Eredetileg a ma működő 57 lift mindegyike háromszintes lett volna, ám végül a beruházók megelégedtek két szinttel is.
Szóval az itt látható képeken csak és kizárólag felvonók tesztelésére szolgáló tornyokat láthatunk. Lehet bennük gyakorolni hogy hogyan lehet beszerelni egy liftet, lehet tesztelgetni a biztonsági berendezéseket, stb stb.
Kiváló hely a mérnököknek a kutatásra, tesztelésre:
De itt egy videó a Kone gyár földbe épített "teszttornyáról":
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése