2014. június 13., péntek

Árkád lift Budapest

Óriás liftekkel kishazánkban ritkán találkozhatunk, mert itthon ritka az a hely ahol a közforgalom óriási liftek építését indokolná.  Amíg Angliában a metróban vagy amerikában a toronyházakban szükséges az óriási lift és meg is van nyitva a közforgalom számára addig itthon maximum gyárakban találkozhatunk nagyméretű liftekkel.
De a gyárakba meg ugye nem mehet be bárki, sőt az egyéb létesítmények bevásárlóközpontok nagyméretű teherliftjei is el vannak zárva a vásárlók elöl.
Szerencsére itt-ott a bevásárlóközpontokban van erre kivétel is, ilyen pl a Budapest, Örs vezér terénél lévő Árkád üzletközpontban lévő OTIS B9NE2723 típusú 3300 kg teherbírású 40 személyes teherfelvonó. Ráadásul duplex tehát kettő is van belőle egymás mellett.  Olyan nagyméretű hogy nem tudtam elég messze menni tőle hogy beleférjen az objektívbe...

A kép nem adja vissza teljesen hogy a valóságban mégis milyen nagy, de ide 40 személy f


3. parkolószint
3300 kg teherbírás, 40 személy
A másiki döglött volt így ezért írja hogy üzemen kívül
Belülről sem tudtam olyan helyre állni hogy beleférjen az egész ajtó
Vezérlőtábla

Videó róla:

5 megjegyzés:

  1. Az a lift az Árkádban már hónapok óta rossz, a szomszédjának meg minden második ajtózárás kb harmadik nekifutásra sikerül. Rohadt idegesítő, inkább gyalog szoktam lefelé menni a lépcsőházban.

    Egy kérdésem lenne liftekhez értő emberekhez: a fülkevilágítás az állandó a liftekben? Mondjuk el tudom képzelni, hogy egy modern liftben nem, mert ma már az energiatakarékosság eléggé fontos szempont, de egy régebbi liftben mi az általános megoldás? Azért érdekelne, mert van a környezetemben egy lift, amiben 6 db 35W-os GU10-es izzó adja a világítást és utazás közben felmerült bennem, hogy ha ez egész nap megy, akkor kb 2 hónap alatt megtérülne a ledesre cserélése és évente vagy hatvanezret spórolhatnának vele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A modern liftekben általában belépésre vagy ajtónyitásra kapcsol be a világítás. De ott sem mindnél.
      Az üzemeltetőtől függ. Van ezeréves bérházi lift ahol pl át van alakítva hogy csak akkor égjen ha van is valaki a fülkében, de sok panelházi liftnél simán non-stop megy a világítás. Sőt a fénycsövek nem is szeretik a kapcsolgatást, így a fénycsöves liftek általában non-stop égnek.
      Konkrétan általános megoldást nem tudok mondani, én több olyan lifttel találkoztam ahol non-stop megy a világítás és számomra ritkaság az ahol lekapcsol magától ha nem használják a liftet. Igen a fülkevilágítással sokat lehetne spórolni, pláne a ledekkel, de ennek ellenére sok olyat látok hogy állami SZTK aztán két negyvenes izzó betekerve non-stop -ra állítva. Havonta kiégnek, rohadt sokat fogyasztanak de sebaj... állambácsi kifizeti.

      Törlés
    2. Koleszban pl. általános égőbeszerző helynek számít sok helyen a lift, onnan lopkodják ki rendszeresen a villanykörtéket ha kiég a szobában lévő. Itt a munkahelyen az egyik lift olyan, hogy kapcsolható a fülkevilágítá, van egy zsinór a lámpán, amivel fel-le tudod kapcsolni.

      Az Árkádban én szinte sosem lifteztem (itt lakom tőle egy köpésre), sokkal gyorsabb a mozgólépcsőkkel menni.

      Törlés
    3. Előírás szerint valamilyen fényforrásnak világítani kell, ami lehetőleg szünetmentes.A gyártók döntik el mit építenek be világításnak, ha a megrendeléskor nem térnek ki erre külön.Az hogy kapcsolt , vagy állandó fény legyen a fülkében, azt bármikor változtatni lehet, egy kis oda figyeléssel. Én személy szerint a LED technológia híve vagyok, de a megrendelők/tulajdonosok/ nemritkán csak azt látják,hogy az átalakítás40-50 ezer forintba kerül. Azt már nem , hogy kb1,5 év múlva megtérűl , és 10 évig is működik!

      Törlés
  2. Zalaegerszegen a Plázában 3100 kg-os, 40 személyes lift van, de a Szombathelyi plázában is hasonló méretű van, de Felsőőrön (Oberwart) is nagy lift visz fel a parkolóházból az Intersparba.
    Ezeket a bevásárlókocsik miatt méretezik nagyra, és akkor ugye az előírások szerint kell a teherbírást is nagyra venni.

    Tragédia kórházi lift, a műtőskocsik miatti nagy méretével, de a 6 személyes teherbírásával, egy nagyobb kórházban többet kell rá várni, mint a buszra, volt, hogy negyed óráig ott rostokoltunk.

    VálaszTörlés