2011. augusztus 21., vasárnap

Magyarország leggyorsabb liftjei


Magyarországon 2 épületben vannak a leggyorsabb liftek, legalábbis ezeknél gyorsabbat nem ismerek. Mindkettőt pár éve átépítették a Schindler MICONIC 10 vezérlésre, és kaptak új hajtóműveket. Az egyik a SOTE épületében, a másik a BME Schönherz Kollégiumában van. Ezek 3.15m/s maximális sebességgel mennek (a Schönherzes 1981 óta ment ennyivel...). (ahhoz képest, hogy egy átlagos lift 0.8-1m/s, egy jobbfajta 1.6-2m/s-mal megy, itt már ez is nagy fejlemény) A Schönherzben az alagsor-18. emelet távolságot (21.5 emelet (61méter) magasság) 24mp alatt teszi meg. Minimum 4 emeletet kell menni vele, hogy a maximális menetsebességre tudjon gyorsulni. A 20 személyes liftet 32kW-os motor "tologatja", a 12-t 20kW-os.
-------
Köszönet ezért: CiluHS kollégának!


BME Schönherz Kollégium liftje: (ez csak PIN kóddal megy tehát sima "kívülállóként" nem tudod kipróbálni. Kívül kell beütni hogy melyik emeletre szeretnél menni, a fülkében meg már nem kell nyomnod semmit.


Itt van pár kép a Schönherz liftgépházáról:

4 megjegyzés:

  1. Az SCH-ban pin kódra nem emlékszem a lifthez, azért nehéz egyszeri halandóként kipróbálni, mert beléptető rendszer van a kóterba, a jó öreg tökönverős forgóvillás, chipkártyával tudják a koliban lakók kinyitni, de csak egy embert enged át, ha át akarsz sunnyogni mögötte akkor jön a tökönverés a kaputól. :)

    Viszont ha valaki vendégkártyával bevisz akkor mehet, össze kell haverkodni egy ott lakóval. Én már voltam bent egyszer, tényleg baromi gyors a lift. Van négy lift is, és automatice megy, beütöd az emeletet, ahová menni akarsz és az a lift indul el lefelé, ami épp szabad és a legközelebb van.

    VálaszTörlés
  2. Ismerős a gépház és a technika de még erre is rátesz a hamburgi Emphorio irodaház, ott szereltem fel 2 hónap alatt 2 műszakban egy nagy teljesítményű 4 M\s sebességű feszítőműves, 26 emeletes Duplex Sch. egyikét az épület átépítése és magasítása során, annak immár 100 méter magas aknájába.
    A 2-2.5 méter mély sűllyesztékben a feszítőmű fölé nyúló kb. 1 méteres hidraulikus ütközőoszlopokból a munkahengerek kiengedve még kb. 950 mm-t áltak égnek.
    Arra különösen büszke vagyok pedig nem hittem volna hogy pl. míg a szomszédos aknában a másik csapat lentről felfelé lézerrel mérte be ill. sínezte a szintén másodpercenként 4 méterrel száguldó 2,5 tonnás teherbírású teherlift aknáját, mi pedig a hagyományos módon fentről lefelé acélhuzallal függőztük, melyek több métert is nyúltak a rájuk akasztott igen komoly függősúlyok miatt, de a magasság és a huzat ellenére is sikerült úgy bemérni hogy átadáskor a németek nem nagyon tudtak belekötni semmibe, a 2 különböző alkalmazott technológia ellenére sem volt több eltérés 1 mm-nél az aknaajtók vonalában a Duplex és a nagyobb méretű teherlift között!
    A 2 eurós menettulajdonság teszten is átment, nem dőlt el menet közben a platón az élére állított pénzérme.
    A gépházban a 2,5 tonnás lift hatalmas motorját 4 nagy venti hűtötte, az elektromágneses fékműködtetést pedig már egy nagyobb teljesítményű hidraulikus fékrendszer váltotta fel. A masszív, spéci soros elrendezésű 4 görgős fülkevezetők pedig csendesen suhantak, melyeket külön az USA-ból rendeltek.
    Készült videó a kabintetőn normál módban, ill. az ütközőtesztekről is a szomszéd akna sűllyesztékéből a térelválasztón keresztül, csak úgy potyogtak a kavicsok a szintekről ahogy gyorsból 4 méterrel ráküldték a kabint, majd az ellensúlyt.

    VálaszTörlés
  3. na bazmeg az ijenfajta liftek szereléséhez már a legmagasabb szakértés kell hogy megtudjuk szerelni ezek már olyan modernek hogy itt már nem a kis egyszerű relés érzékelős sima érintkezős liftekről van szó amit job esetben fél vagy ha nagyon szerelés van jobbesetben 1 órán tart

    VálaszTörlés
  4. nagyobb szerelés elnézést am én még csak 13 vagyok de már szerelnék liftet minden álmom a mi liftünk gépházában 30000000 szer jártam már schindleres akarok lenni és ami liftünk rendelkezik 4 érintekzőből 10 vagy 20 reléből asszem 10 vagy 13 érintkezőből egy hajtóműből és a többi oszt ennyi meg a fék meg a motor azt ennyi olyan egyszerű még én is megtudnam csinalni és igen felvonoszakértő alat irok mert tényleg értek hozzá!!!! nem csak ugy alevegőbe beszélek természetesen részletesen nagyon részletesen nem értek hozzá csak igy felületesen

    VálaszTörlés