2012. május 22., kedd

Liftdefekt

A lifteket többszörös biztonsági tényezővel gyártják, rendszeresen ellenőrzik és karbantartják ugye. Anyagfáradás, törés, illetve meghibásodásnak szinte elő sem szabadna fordulnia.
Tehát egy felvonóban jogosan gondolhatja az ember hogyha beragadt hogy óóó semmi probléma, biztos csak lefagyott a windóz és nyomni kéne egy resetet a gépházban.  Aha persze... álmodik a nyomor, lentebb illusztrálom.
Mert mi van ha éppen azért állt meg a lift mert éppen szakadozik a kötél:
Esetleg szó szerint kell érteni a beszorulást?:

Vagy csak azért ragadtunk be mert leégett a liftmotor:
 Vagy csak a tengely tört el?

De amúgy a legtöbbször ajtóhiba miatt áll meg a lift:
Hajtóműtörés miatt csak pirosbetűs ünnepen:

De nem kell félni ha hirtelen megindul lefele a fülke, a vészfék rögzíti a kabint a vezetősínekhez,  utánna már csak az legyen a legnagyobb gondunk hogy a vezetősín nem-e akar leszakadni:
Áramütéstől sem kell tartanunk, hisz a lift minden fémes pontja megfelelően földelt:
De amúgyis, az egerek meg a fúrógépek sem szokták sosem megsérteni a szigetelt kábeleket:
Meg sokan biztosra mennek, nem lesz itt semmi gond, nehogymá kiégjen a bizti ha a könnyű szilikát helyett kis piros téglákkal rakom tele a liftfülkét:


Nomeg amíg az építőiparban bevett szokás a kamutűzcsap ( van az üzem mellett csap, csak éppen nincs vízvezeték alatta és így természetesen víz sincs benne) addig a felvonóiparban se lepődjünk meg egy kamu vészmegállítón, ott van de nem működik. :-) D Az alábbi képen egy hasonló de legalább egész kollégabarát a megoldás, szól előre...

Tehát nem kell félni, türelmetlenkedni, megannyi apróság

A fenti képek többségét a 
linken találtam, van ott még több is, érdemes megnézni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése